דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוקר פרטי במדינת ישראל 

מאת    [ 13/11/2009 ]

מילים במאמר: 393   [ נצפה 2360 פעמים ]

קבלת רשיון חוקר פרטי במדינת ישראל כרוכה במסלול מכשולים לא פשוט, החל מדרישות החוק הנוקשות לגבי הקריטריונים, וכלה במצב הבלתי אפשרי בחוק הישראלי.

בדיון זה אנסה לעמוד על האבסורד של הענקת רשיון לעומת האיסורים בחוק. חוקר פרטי כאמור הוא אזרח ישראלי אשר קיבל רשיון כחוק מאת הועדה לחוקרים פרטיים. לאחר שעמד בדרישות החוק. או התאמן במשך שלוש שנים תחת פיקוח של חוקר פרטי עם ותק של חמש שנים. או שהוועדה מצאה כי בעברו הצבאי הביטחוני או המשטרתי התמלאו התנאים לקבלת רישיון.

רק אחרי חמש שנים מיום שמוענק לחוקר הפרטי רשיון הוא זכאי לקבל רשיון לניהול משרד חקירות. רשיון זה מאפשר לו לקבל לקוחות. ללא רשיון זה הנכם שמים כספכם על קרן הצבי כי הדוחות יכולים להיפסל בבית המשפט. המחוקק דאג לרישוי העוסקים בענף אולם לא נתן לחוקרים הפרטיים שום כלים לשם עיסוק בענף. החוק החל בשנת 1972 אז לא היו כל החוקים הקיימים כיום : חוק האזנת סתר, חוק הגנת הפרטיות , חוק חופש העיסוק, חוק המחשבים, חוק כבוד האדם. מאז לא נעשתה שום התאמה בין עיסוק החוקר הפרטי לבין המצב המשפטי הקיים המונע מחוקר פרטי לבצע עבודתו.

ועדת הרישוי באמת מנסה לעשות ככל יכולתה על מנת לשפר את השרות לחוקר הפרטי, לראשונה מזה שנים הנפיקה תעודת חוקר פרטי, יש נסיון כנה ללכת לקראת החוקר הפרטי. אולם למרות כל הניסיונות משרד המשפטים לא מאפשר לשנות תקנות לטובת החוקר הפרטי. כגון עיון במרשם התושבים, עיון במרשם הפלילי, עיון ברשימת כלי הרכב , כל זאת כפוף לפיקוח צמוד על השימוש במידע. לשכת החוקרים הפרטיים שאני משתייך אליה , עדיין לא קיבלה מעמד סטטורי כמו לשכת עורכי הדין. למרות שיש נציג של הלשכה בוועדה לרישוי.

יוצא איפה שחוקר פרטי במדינת ישראל מתקשה ללכת בין הטיפות , אפילו מעקב אחרי אובייקט יכול לגרום לפתיחת תיק על הטרדה נגד אותו חוקר פרטי. האבסורד הוא שמשרדי ממשלה כגון: המשפטים, הבטחון , הפנים, השיכון, סנגוריה ציבורית , החינוך, מסתייעים בחוקרים פרטיים ומשרדי חקירות על מנת לבצע חקירות אשר ברור מראש כי השגת המידע בהם היא ללכת על הקו האדום.

אני כחוקר פרטי בעל רשיון משרד מוצא עצמי במצב לא אפשרי, מצד אחד כל החוקים כאן בולמים לחלוטין אפשרות לעבוד ולהשיג מידע, מצד שני דרישות הלקוח מאלצות אותי ללכת ממש על גבול האסור. המצב הזה מחייב שינוי חקיקה , שינוי תקנות , קוד אתי עליו יחתמו החוקרים הפרטיים. ולובינג רציני מאד בכנסת. כי המצב כיום הוא על גבול האבסורד וחייב להשתנות ומהר. במאמרים הבאים אסקור את החוקים והשלכתם על העיסוק של משרדי החקירות.

משרד חקירות אברמסון, הינו משרד חקירות פרטיות וותיק ומנוסה העוסק במתן שירותי מודיעין וחקירות במגוון נושאים: חקירות בגידותגירושין, חקירות כלכליות, ביצוע מעקבים וכן בדיקת פוליגרף. במשרד עובדים חוקרים פרטיים וותיקים בעלי שם בתחום. המשרד מנוהל ע"י חוקר פרטי אמיר אברמסון.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב